الجزء الرابع.. رواية احببت بنت البواب +18
الحلقه الرابعه
احببت بنت البواب
أدهم قدام المصنع حاطط ايدو علي راسو
رؤوف: معلش يا أدهم احنا ممكن نجدد كل حاجه في خلال اسبوع
أدهم بجمود: مين السبب
رؤوف: لسه بندور واكيد هنعرف
أدهم: من غير ما تدور هو مفيش غيرو (صلاح الليثي)
رؤوف: متظلمش الراجل بعيد عنك بقاله فتره
أدهم: مظلموش لا دا هو ال وراه انا ريحلو
رؤوف: استنا بس يا أدهم نتأكد
ولاكن مشي أدهم ومستمعش لي كلام رؤوف
قدامم فيلا من التصممات العالميه ببدو عليه الرقه والجمال
يدخل أدهم الي الداخل ويجد صلاح الليثي يجلس علي سفره الطعام وبجانبه (السيده روان مادح) )
صلاح: مين أدهم اتفضل وانا بقول الفيلا منوره ليه
روان: حبيبي اذيك
أدهم: اولا كده انا مش جاي عشان سواد عينكو
انا جاي اسالك سوال وعايز جواب حالل
صلاح ببرود: مش تعد تاكول لقمه يا راجل دا انت في بيت كلو كرم
وبعدين مش هتسلم علي أمك
أدهم: ثانيه بقاا عشان معنديش خلق لي تافهتك دي
ليه مصنع الشحنه الجديده
صلاح: مش فاهم
أدهم: ثالثاا هتندم ومش أدهم الحناوي ال يتعمل معاه كده
وياريت بلاش شغل ال عيال ده وتشيل الناس ال انت بعتهم يرقبوني
روان: أدهم يا ريت تتكلم بأسلوب احسن من كده
أدهم: يا ريت متدخليش في الكلام
روان: ولاد انا امك لزم تحترمني
أدهم: اسف انا محترمش واحده خاينه وكانت عاهره او بمعني اصح مزلتي عاهره
صلاح بعصبيه: انا مسمحلكش انت فاهم ازاي تتكلم بطريقه دي مش اسلوب انت ملقتش حد يربيك
أدهم ببرود ولاكن جواه نار: ما لا اسف تربيت المدام مش كده يا مدام
ومشي وسابهم
وكرب عربيته وساق بي اقصا سرعه حتي وصل ...........
عادت تفي الي منزله او العماره
تدخل تقي بسرعه تبدل ملابسه وترتدي بنطلون جينز قديم وتشيرت أبيض. متسخ
وتمسح مسحيق الجمال وتتوضا وتأدي فرضه وتخرج الي وليده وتجده يجلس يتحدث مع سيد
تقي: السلام عليكو
الكل: وعليكم والسلام ورحمته الله وبركاته
سيد: اذيك يا بنت خالتي
تقي: اهلا يا سيد منور
سيد: ده نورك يا ست البنات
تقي: عارفه عارفه ...تشرب شاي
سيد: اشرب
تقي: وانت با بابا تشرب
جابر: اشرب مشربش ليه
سيد : طب يا عم جابر وافج بقاا الله لا يسيجاج
جابر : وانا مقدرش اغصب علي بنتي
حميده: انت مدلع البت يا جابر
جابر: بلاش حديدك الماسخ ده انا محلتناش غير البت
سيد: وانا رايده بلحلال يا عم جابر وانا ابن خالته واوله بي الغريب
تقي: لا انت ولا الغريب يا ابن خالتي
سيد:
واصل أدهم الي شركته وبكل عصابيه كسر كل حاجه في المكتب
فارس: مالك يا أدهم حرق مصنع يعمل فيك كدهر
أدهم: برا يا فارس برااا
فارس: لا مش برا قولي مالك
أدهم: شفتها شفتها يا فارس
فارس: مدام روان صح انت لزم تتحدا الماضي بقاا اخوك سابه وسافر وعاش حياته عشه انت كمان
أدهم: اعشها ازاي منا عايش اهو
فارس: انت عندك 30سنه ولسه متجوزتش وكونت اسره واخوك ال اصغر منك كون وعاش غيش انت كمان وسيبك منها
أدهم: كلهم خاينين يا فارس مش هلقي وحده نضيفه ابداا
فارس: لا فيه بس انت افتح قلبك بلاش القسوه دي بلاش
أدهم: خاليك في حالك انا ماشي
فارس: قبل ما تمشي هقولك كلمتين
انا عارف انت كده ليه عشان انت متعلق بيها وكونت حبتها قوي ولما حصل ال حصل ويوم الحدثه ده اثر عليك ولاسف حبك اتحولي كره او احياانا حب ومش عايز تدي لي نفسك الفرسه دي
وطفلتك دي انت لزم تنساه يا أدهم
يلتفت أدهم لي صديقه قئلا: خلصت انا ماشي
اتنهد فارس قئلا: ربنا يهديك
نزل أدهم ركب عربيته واتجها نحو شقته
سيد: ليه عينك علي حد
تقي بصوت عالي: احترم نفسك يا سيد
سيد : صوتك ميعلش عليه يا بنت جابر
جابر: اي بنت جابر دي متحترم نفسك
حميده: بتك قليله الحيا لما تزعق لبن هالته
تقي: انتي ام انتي
حميده: عايزه اريحك واجوزك جوازه حلوه
تقي: ومش لقيه غير سيد البلتجي هو ده ال يريحني
دا حمار وغبي وجاهل
سيد اقترب منها وبعصبيه رفع ايدو علي وجه تقي
ولاكن هناك يد كانت اسرع منها وامسكته
-مش رجوله ابدا انك تمد ايدك علي بنت
سيد: وانت مالك بقاا
أدهم: لا منا لما اشوف حاجه غلط يبقا انا مالي وزق سيد بيده بعيد
تقي: شكرا يا باشا
أدهم تجهاله ونظر لي جابر: مش عيب بنتك تضرب وانت واقف يا جابر
جابر: يباشه محدش قادر علي سيد وا..
أدهم: شششس انا لسه هسمع انا مليش خلق
ومشي أدهم الي اعل في الطابق السابع
تقي لي نفسه: يعني يحوش سيد ويرمي كلام زي الزلط
يا ساتر منو
سيد: انا ماشي يا خالتي بس هرجع تاني
حميده: سلملي علظ امك يا واد
طلعت تقا لي مدام كوثر
تقي: كوكو يا كوكو
كوثر: تعالي يا تقي لسه فكراني
تقي: حببتي يا كوكو هو انا اقدر انسا القمر يا يناس
كوثر: تعالي سعداني في الطبيخ عشان ولادي جاين النهارده
تقي بفرحه: بجد يجو بسلامه يا قمر وسعي كده وانا هعمل كل حاجه
وبعد وقت
تقي: كوكو اي رائيك كل حاجه تمام
كوثر: تسلمي خدي دول
تقي: اي دول
كوثر: هدوم ساره بنتي قالت فضلي الدولاب عشان جايبه هدوم جديده قولت انتي اوله بيهم
تقي بنكسار: تسلمي وشكرا انا همشي عشان اتأخرت
نزلت تقي لي اسفل قبلت فارس
فارس: اذيك اسمك تقي صح
تقي: ايوه يا بيه
فارس: طيب بتعرفي تكوي هدوم يا تقي
تقي: ايوه يا بيه
فارس: طب يا ريت تيجي معايه تكولي طقم عشان انا ورايه سهره بليل
تقي: حاضر يا بيه اسبقني وانا وراك علي طول
فارس: بس بلاش تأخير
تقي: طبب
مسكت تقا تلفونها
سوزان : لسه فاكره اي هتخرجي
تقي بصت لي الهدوم ال معاه وقالت بضحكه: اكيد يعني هخرج
سوزان: اشطاا هنخرج في (.........)
تقي: بت ده كباريه ههههه
سوزان: تعالي وانت تعرفي يلا اروح اجهز
تقي: ماشي باي
طلعت تقي الي اعل
تق تق تق
فارس: اكيد دي تقي
فتح فارس الباب
تقي: اهلا يا بيه انا جيت عشان اكوي الهدوم
فارس: اها ادخلي ادخلي
فارس: خدي المكوه اهي والطربيظه اهي واكوي قدامي هنا وانا هعد هنهو
تقي: حاضر
أدهم خارج من غرفته عاري الصدر وبينشف شعره
تقي شافتو وتحرجت قوي وبصت علي ال في ايده
اما أدهم بص عليها وراح اعد جنب فارس
فارس: متستر نفسك
أدهم: ليه
فارس: في بنت هنا يا عم اهي
أدهم: وهي،دي منظر بنت ولا فيه انوثه. دي ارجل منك يا جدع
تقي سمعت كلامو وزعلت وكانت هتعيط ومسكت دموعه بي العافيه علي صوت فارس قئلا: يا اخي
فارس: تقي انتي بتدرسي
تقي بصوت مخنوق: ايوه بدرس
فارس: بجد وبتدرسي اي بقا
تقي: هندسه قسم ديكور وتنظيم افراح
فارس: مش معقول دا انتي شاطره
تقي: شكرا
انا خلصت اتفضل
ومشيت تقاا
وراحت تلبس عشان تخرج مع صحابها
ولكن يحدث شئ ليسه لهو توقع ابداا