📁 آخر الأخبار

رواية .. زواج بالامر 💫 +18 الفصل العاشر 🍎

 الفصل العاشر 🖤

في الشركه ًً

احمد ماشي في طريق لي المكتب وشافه ذياد ونادا عليه

ذياد:احمد احمد انت يا ابني

احمد :اي عايز اي

ذياد :شكلك متعصب وجاي متأخر خير في حاجه !!؟

احمد.بضيف:ميرا اختي يا عم

ذياد:ماله !!؟

احمد :طلبت مساعده بس ال يسمع كلامه يجيلو عبط اكتر ما هو

ذياد بضحكه:ليه بس اي حصل تعاله تعاله

...............................................................

ميرا بصدمه :مصطفي انت بتعمل اي هنا

مصطفي بضحكه مستفزه:اي يا ميرو اتفجئتي كده ليه ووشك اصفر زي اللمونه

ميرا بتحاول تقلل من توتره :احم لا عادي ب..بس يعني انت تعرف ياسر

مصطفي :ها منا ال جايبو عشان يجيبك هنا

ميرا :ازاي يعني وانت تعرف ياسر اصل او تعرف انو عرفني

مصطفي :الله هو انتي ناسيه ان نجلاء تبقا بنت عمي وحكاتلي علي الحصل وانا روحت المكان ال كنتو فيه وقبلت ياسر انتي مخك تخين ليه

ميرا ابتدت تخاف :اها طب ياسر فين !!؟

مصطفي :لا مهو مهمته خلاص كده

ميرا:مش فهماك

مصطفي بصوت عالي:وانتي فاكره لما تحرجني قدام الشله والجامعه وتزعقي فيا انا هعدهالك كده والله انتي طيبه

ميرا :مصطفي وانت فاكرني هخاف من الشويتين دول اذا كان ياسر واحد واطي وخاين فدا مش يفرق الواحد بردو بيتعلم والايام بتسبت مين المخلص ومين الخاين تمم ولو انت فاكر ان ممكن تقرب مني او حتي تنتقم مني بطريقتك الغبيه دي تبقى عبيط وانا انصحك متتهورش وتاذي نفسك

مصطفي بيسقف:وابتسامه :والله جدعه المفروض تدرسي فلسفه ههههه

ميرا :وسع بقا عشان امشي

مسكه مصطفي من ايده وقال :لاء يا حلوه اخد حقي منك وبعدين تغوري في داهيه

ميرا :عايز اي يا مصطفي

مصطفي :هقولك

وفي لحظه كانت ميرا فقدت الوعي

واااااااااااا

.ً...ًً....ً................... ............................

اسماء : ياسين مشفتش ميرا

ياسين :روحت اجيبه ونجلاء صحبته قالت انها روحت

اسماء:ازاي ده مجتش وبتصل عليه تلفونه بيرن بس مبتردش

ياسين بستغراب :دا ال هو ازاي الكلام ده كان من ساعه طب اتصلي كده

اتصلت اسماء ولكن دون فايده

ياسين :اي مردتش

اسماء :لاء

مني :في مالكو واقفين كده

اسماء :ميرا مش عارفين فين

مني :ازاي ده تلقيه بتجيب حاجه هو انتي تايه عن ميرا

اسماء :بس الغريب انها مش بترد وتلفونه بيرن

مني :مش عارفه بقي بس خير يعني

ياسين :معاكي رقم نجلاء

اسماء:لاء بس مع لين

مني:انا هنادي لين ثواني


لين :اي خير

اسماء :معاكي رقم نجلاء صحبت ميرا

لين بستغراب :اها معايه

ياسين :طب هاتيه بسرعه


اتصل يا سين. علي نجلاء وردت

نجلاء :ايوه مين

ياسين :انسه نجلاء انا ياسين

نجلاء بتوتر:ايوه خير في حاجه

ياسين:ميرا لسه مرجعتش البيت وانتي قولتي انها روحت

نجلاء :ا..اها

ياسين بعصبيه:اها اي متقولي

نجلاء :ا...اصل هي مروحتش

ياسين بقلق:امال اي

نجلاء :اها افتكرت هي قالت انها هتروح المول الاول تجيب حاجه

ياسين بشك:متاكده

نجلاء :اها اها اها

قفل ياسين مع نجلاء ولسه هيتكلم لقا ميرا داخله

اسماء جريت عليه :ميرا انتي كويسه

مني:كونتي فين

لين:مبترديش ليه

ميرا بهدوء :ا. اصل مسمعتش الفون كونت عمله صامت

ياسين :واتأخرتي كل ده في المول ومش معاكي حاجه تدل ع انك في مول او اشترتي حاجه

ميرا بتوهان :مول !!!؟

اسماء :يا بنتي نجلاء قالت كده

ميرا :اها اها بس ملقتش ال انا عاوزاه

مني :مالك يا ميرا وشك اصفر كده

لين :انتي تعبانه

ميرا :ها ...لا ابدا كويسه اهو بس مرهقه شويه انا بس عايزه انام

طلعت ميرا الاوضه بهدوء غير العاده ودخالت نامت بلبسه

...............................................................

خالد قدام مستشفي المهدي .....

اروي :بقالك كتير واقف

خالد :اها اتأخرتي ليه

ار وي:معلش كان فيه حالات كتير

خالد :تيجي نتغدا برا وبلاش جو العيله ده

اروي بابتسمه:اوكي معنديش اي موانع هههههه

خالد :ماشي يلا

........ً................................................

في قصر المهدي

ذياد :امال البيت مالو هادي كده مفيش حد هنا ولا اي

مني من الخلف:جدو والجماعه الكبار سافرو الصعيد وهيجو بكرا

ذياد :والباقي

مني :خالد واروي مجوش وسيف واحمد بيلعبو بلاستيشن فوق وميرا نايمه واسماء في النادي ولين في الاوضه

ذياد :والامهات فين

مني :في المطبخ كعاده

ذياد:طب هطلع اشوف الجماعه بتوع الابلاستشين دول

مني:اجي معاك

ذياد:تعالي شجعي

...............................................................

في المساء في غرفه ميرا رن تلفونه واستيقظت من النوم وردت

ميرا :الو

مصطفي :حبيبت قلبي