رواية ( وازال قلبي ينزف ) الفصل الثاني عشر بقلم :- أسماء أبوشادي
________________
قبل ما أبدأ الرواية أحب أشكركوا كلكم بجد والله أنتوا بتسعدوني جدا بتعليقاتكوا وآرائكم وبتشجعوني أني أكمل وبفرح جدا لما أحس أني فعلا الرواية نالت أعجابكوا
أتمنالك قراءة ممتعة
_________________
خدني جنبك ضمني في حضنك بلاش تسيبني دا أنا ماليش غيرك 😭😭 مش انت وعدتني هنفضل جنبي أرجوك يا بابا خليني معاك بلاش تكسرني وتكسر قلبي تاني 💔💔💔 💔💔💔وتجرحني 💘💘
دا قلبي لسه بيوجعني من الجرح الأول
رد عليا الله يخليك
ههههههههههههه هيخليك أزاي 😢😢ما انت سيبتني خلاص وخلفت وعودك ليا أنت كمان 😭😭 طيب ليه أنا عملت إيه زعلك علشان تمشي وتسيبني قولي بس ليه
سبتني ليه قولي السبب وأنا همشي
عملتلك إيه علشان تسيبني رد عليا طيب
أنا إيه اللي بعمله علشان كل اللي بحبهم يسبوني ويمشوا ليه لييييييييييييه
أااااااااااااااااه أااااااااااااااااه
نور أول ماشافها بالحالة دي جرى عليها ومعاه ساهر وأنس اللي أصروا أنهم يروحوا معاه
نور / سمااااااا إيه اللي جابك هنا وإيه اللي أنتي بتعمليه في نفسك دا
( قال كدة ورايح عليها علشان يحضنها بس سما رفعت أيديها ووقفتها في وشه قبل ما يقرب لها )
سما ببكاء شديد وصراخ / خليك بعيييييد
أنت فاكر نفسك مين علشان تلمسني
نور بحزن / سما أهدي أنا نور ومش هأزيكي
سما بضحكة مكسورة ودموع مش عارفة توقفها / هو أنت لسه مأزتنيش لا بجد هو أنت فاكر نفسك لسه مأزتنيش
لييييييييييه رد عليااااااااااااااا
بابا مات ومش هيعرف يرد ويقولي السبب رد أنت وقولي إيه السبب
ساهر / أهدي يا سما بس ويلا نمشي من هنا
سما بصراخ فظيع/ لااااااا مش همشي من هنا غير لما واحد فيهم يرد عليا ياللي في القبر يطلع ويرد ياللي واقف قصادي ده ينطق
أنس / سما ما ينفعش اللي أنتي بتعمليه دا هنا يلا ونتكلم في البيت
سما راحت على نور ومسكته من هدومه / رد بقولك راااااااااد
هو أنا عملت إيه علشان تسيبوني عملت إيه علشان تسيبوني أنتوا الاتنين رد
نور وهو بيحاول يمنع دموعه من انها تنزل / سما حرام عليكي اللي أنتي بتعمليه هنا ده
سما سابته وبعدت شوية / أمشي من هنا مش عايزة أشوف وشك تاني طول حياتي ولا حتي عايزة أعرف السبب خلاص مابقاش يفيد بحاجة أنا بقيت لوحدي
أنس / لأ يا سما أنتي مش لوحدك أبدا
ساهر قرب عليها/ فعلا يا سما أنتي مش لوحدك
( سما أول ما ساهر قرب منها راحت مرمية في حضنه ونور. أول ما شاف المنظر وشاف سما في حضن ساهر دموعه نزلت ومشي بسرعة قبل ما حد يشوف دموعه
أما ساهر لما لقى سما في حضنه حضنها هو كمان بس بعد ما نور مشي ساهر لاحظ أن سما جسمها مرمي كله عليه فعرف أنها فقدت الوعي فشالها بسرعة وأخدها هو أنس وراحوا بيها على المستشفى والدكتور قالهم أن ضغطها مش مظبوط وأنها ضعيفة ومحتاجة أهتمام ورعاية كويسين وتبعد عن الضغوطات النفسية علشان ماتدخلش في أنهيار عصبي
وفضلوا في المستشفى شوية على ما المحلول اللي الدكتور علقهولها يخلص وعلى ما المحلول خلص سما فاقت وقالتلهم عايزة أروح وأصرت إنها تروح وفعلا أخدوها ومشيت وراحوا على البيت وأول ما وصلوا )
سلوى بخضه / سماااا
مديحة / إيه جرالك يا حبيبتي
سما بثبات / ماجراليش حاجة أنا كويسة
( سما كانت واقفة جامدة في مكانها بس عيونها من كتر العياط منفخين ووشها لونه شاحب وأصفر )
ساهر / تالين لو سمحتي خدي سما على أوضتها
( وفعلا تالين دخلت سما الأوضة )
ساهر / بصوا يا جماعة سما تعبانة شوية فياريت مانضغطش عليها في أي حاجة ونسيبها براحتها لأن دا أحسن لها
سلوى / طيب هي كانت فين وانتوا أخرتوا كدة ليه
( أنس حكالهم كل اللي حصل وقالهم على الدكتور قاله )
مديحة / يا حبيبتي يا بنتي
سلوى / فعلا صعب عليها لأن من سنة في نفس اليوم ده سابها فيه نور
أنس / أنا مش عارف هي ليه بيحصل معاها كدة
تالين بعد ماخرجت وسابت سما تنام شوية / يعني اليوم اللي هيكون زكري وفاة أبوها هيكون زكري أفتراقها عن نور دا بجد صعب عليها جدا دي ممكن يجرالها حاجة
ساهر وهو بيفكر وعقله مشغول بحاجة / لا إن شاء الله مش هيحصلها حاجة
( سما دخلت نامت على سريرها وهي بتفكر و سرحانة وبعدين النوم غلبها ونامت وما صحيتش غير تاني يوم الصبح والكل كان قلقان عليها بس سبوها تنام علشان ترتاح وأول ماصحيت سما كانت تالين صحيت وخرجت فدخلت هي الحمام وأخدت شور ولبست بنطلون بني رياضي وتشرت قطن لونه أصفر وعملت شعرها ديل حصان وخرجت والكل كان مستغرب إنها مالبستش أسود زي أمبارح بس ماحدش أتكلم معاها في حاجة )
سما بصوت عادي ولا كأن حصل معاها حاجة خالص / صباح الخير
الكل / صباح النور
سما / إيه أنتوا فطرتوا ولا إيه
سلوى / لأ يا حبيبتي كلنا مستنينك
سما / أوك طيب على ما تحضري الفطار هنزل أجرى شوية
أنس / تجري فين يا سما
سما / يعني هجري فين يعني أكيد هجري في الشارع
سلوى / يا حبيبتي ماينفعش أنتي لسه تعبانة وبعدين الناس تقول إيه لما يشوفوكي خارجة بالبس ده وتجري كمان وانتي لسه أبوكي ميت بقاله يومين
مديحة / أمك معاها حق يا سما
سما / أولا أنا مش تعبانة أنا كويسة جدا ثانيا أنا ماليش دعوة بالناس يقولوا اللي يقولوه بابا خلاص مات أما أنا لسه عايشة
سلوى جت تكلم فقاطعها ساهر / وقال خلاص يا سما بس ممكن تستني لما أغير هدومي لأني أنا كمان عايز أخرج وبالمرة أتمشى في بلدي شوية بقالي كتير ما نزلتش مصر
أنس / فعلا أنا كمان عايز أخرج وأهو ناخد تالين معانا لأنها أول مرة تنزل مصر
سما / ههههههههههههه أحنا كدة لو نزلنا نجري في الشارع الناس هتفتكرنا بنجري ورا حرامي
( الكل أستغرب من إن سما بتضحك وخايفين عليها إلا ساهر ضحك معاها ولا كأن في حاجة )
ساهر / لا يا سما أحنا مش هنجري في الشارع أحنا هنروح النادي وبالمرة نفطر هناك
سما / خلاص ماشي أوك
تالين / بس اأنا مش جايبة معايا لبس رياضي
سما / تعالى معايا وأنا هديكي هو أينعم هيبقى قصير عليكي شوية بس يلا أهي موضة
( وسما أخدت تالين على أوضتها علشان تديها اللبس )
سلوى ببكاء وحزن / يا حول الله يارب بنتي خلاص أتجننت أنا مش فاهمه إيه اللي هي بتعمله ده
ساهر / يا طنط لو سمحتي أهدي وماتقوليش كدة هي بس بتحاول تتخطى صدمتها وأحنا لازم نساعدها على كدة وياريت الكل يتعامل معاها عادي لأن الدكتور حذرنا أمبارح أنها ممكن يجيلها أنهيار عصبي
أنس / أيوة فعلا يا طنط أنتي مشوفتيش هي أمبارح عملت إيه وكانت بتتكلم أزاي
مديحة / خلاص يا ولاد اللي أنتوا شايفينه صح هنعمله
( الكل جهز وخرجوا وراحوا النادي بعربية عادل الله يرحمه وسما هي اللي كانت بتسوق وكانت طول الطريق سرحانة وبعد ما مشيوا شوية سما لاحظت إن في عربية وراهم مرقباهم بس سكتت وماقالتش حاجة لحد
ودخلوا النادي وأتمشوا شوية وفطروا وبعد كدة فطروا وقعدوا يتكلموا مع بعض شوية وسما شافت نسمه صاحبتها جاية عليهم فقامت. وقفت والاثنين حضنوا بعض )
نسمه / حبيبتي وحشتيني البقية في حياتك
أنا والله كنت في شغل في مطروح وأول ماعرفت جيت ورحت على بيتك وطنط قالتلي أنك هنا
سما / حبيبتي أنتي كمان وحشتيني ولا يهمك يا قلبي
( قعدوا كلهم مع بعض وسما عرفت الكل على بسمه وبعد شوية رجعوا على البيت وسما لاحظت نفس العربية اللي كانت وراهم وهما رايحين وراهم بردو وهما راجعين وماعرفتش حد علشان مايقلقوش ورجعوا على البيت كانوا الأمهات جهزوا الغدا واتغدوا مع بعض وسما أستأذنت ودخلت أوضتها وقالتلهم أنها هتنام ومش عايزة حد يصحيها إلا الصبح )
وفعلا دخلت سما نامت على طول وصحيت الصبح الساعة 7 أخدت شور ونشفت شعرها ولبست فستان أزرق قصير فوق الركبة بحملات رفيعة وسابت شعرها على أكتافها وحطت ميكب كمان خفيف بس كان جميل لدرجة إن اللي يشوفها يتجنن من جمالها ونزلت من البيت الساعة 8 ونص وماحدش كان لسه صحي
وركبت العربية وراحت على المستشفى اللي كان فيها أبوها سألت في الاستعلامات عن حاجة وبعد كدة خرجت وراحت على البنك وسحبت فلوس من حسابها و وهي خارجة تليفونها رن وكان أنس ردت عليه طمنته وقالتله أنها في مشوار مهم و هترجع بعد نص ساعة وقفلت معاه
وبعد كدة راحت على شركة نور وطلعت عند مكتبه )
سما السكرتيرة / لو سمحتي عايزة أقابل الأستاذ نور
السكرتيرة / أسفة يا فندم بس هو في أجتماع دلوقتي ممكن حضرتك تاخدي معاد وتبقى تقابليه
( سما سابتها وعملت زي المرة اللي كانت من سنة ودخلت عند نور وكان قاعد على طربيزة الاجتماعات ومعاه أبوه اللي سما مشفتهوش قبل كدة ولا مرة ومعاهم كام موظف )
سما / أستاذ نور ممكن أتكلم مع حضرتك شوية
نور أتفاجئ من وجود سما ومن لبسها كمان وشكلها كله بس لاحظ أن الموظفين بيبصوا عليها هما كمان بنظرات ضايقته وكمان أبوه أتفاجئ وكان هيسألها أنتي مين وأزاي تدخلي كدة بس نور أتكلم قبله
نور / الاجتماع أتأجل الكل على مكتبه
( الموظفين خرجوا ونور لسه قاعد هو وأبوه )
نور / بابا ممكن تسيبنا لوحدنا وأنا هب
قاطعته سما وراحت رامية على الطربيزة ظرف فيه فلوس
سما / أنا الحمد لله مهندسة كبيرة في شغلي وعندي اللي يكفيني وزيادة ومش محتاجة حاجة من حد ودي فلوس بتاعة حساب المستشفى ولو بقى ليك حاجة تانية قولي ما تتكسفش
وياريت العربية اللي أنت مخليها ماشية ورايا دي ما أشوفهاش تاني ودا الاحسن ليك
( سما قالت كلامها وخرجت بس رجعت تاني قبل ماتخرج )
وقالت / لآخر مرة بحذرك مش عايزة اأشوفك تاني ولا عايزاك تدخل في أي حاجة تخصني
علشان أنت ماتعرفنيش كويس
ماشي يااا يا أستاذ نور
أبو نور قام وقف / أنتي مين وأزاي تتكلمي مع أبني بالطريقة دي أنتي متعرفيش أنتي بتكلمي مين
سما بستهزاء / هههههه لأ أنا عارفة أنا بكلم مين كويس أوي أما بقى أنا مين فأبنك هيقولك
( وبصت لنور اللي لسه قاعد مكانه وبيبصلها من غير ما يتكلم )
إيه ما تقول لابوك أنا مين ولا أقوله أنا
حضرتك أنا واحدة أبنك عرفها وعاش معاها أكتر من سنتين في قصة حب جميلة أوي وبعد كدة قالها سلام عليكوا
وأنا جيت دلوقتي بردو علشان أقوله
سلام عليكوا
( ومشيت سما وسابتهم وبعد ما خرجت )
أبو نور / نور مين دى ما ترد أنت ساكت ليه
نور ودموعه نزلت على خده / سما قصدي
دي اللي باقي من سما حب عمري
( سما رجعت على البيت وهي جواها أحساس بالنصر والقوة وأول ما دخلت شقتهم )
سلوى حضنتها / سما أنتي كنتي فين قلقتيني عليكي
سما / ماما أهدي أنا كويسة أنا بس كنت في مشوار مهم
ساهر / مشوار إيه يا سما
أنس / وما أخدتيش حد معاكي ليه
سما / في إيه يا جماعة هو أنا طفلة صغيرة علشان التحقيق ده
مديحة / لأ يا حبيبتي أحنا بس كنا قلقنين عليكي لأنك كنتي تعبانة
سما / أنا الحمد لله كويسة وأديني رجعت أهوه وهموت من الجوع لأني لسه مافطرتش
( وقعدوا كلهم علشان يفطروا وكلهم ساكتين بس سما أتكلمت وقالت حاجة فجأت الكل )
سما / أنا أخدت قرار مهم
_______________
هنعرف بكرة إيه هو قرار سما
فصل طويل جدا أهوه
عايزة أعرف رأيكم في الاحداث إيه
وتوقعتكوا إيه هو قرار سما
إنتظروني
________________
قبل ما أبدأ الرواية أحب أشكركوا كلكم بجد والله أنتوا بتسعدوني جدا بتعليقاتكوا وآرائكم وبتشجعوني أني أكمل وبفرح جدا لما أحس أني فعلا الرواية نالت أعجابكوا
أتمنالك قراءة ممتعة
_________________
خدني جنبك ضمني في حضنك بلاش تسيبني دا أنا ماليش غيرك 😭😭 مش انت وعدتني هنفضل جنبي أرجوك يا بابا خليني معاك بلاش تكسرني وتكسر قلبي تاني 💔💔💔 💔💔💔وتجرحني 💘💘
دا قلبي لسه بيوجعني من الجرح الأول
رد عليا الله يخليك
ههههههههههههه هيخليك أزاي 😢😢ما انت سيبتني خلاص وخلفت وعودك ليا أنت كمان 😭😭 طيب ليه أنا عملت إيه زعلك علشان تمشي وتسيبني قولي بس ليه
سبتني ليه قولي السبب وأنا همشي
عملتلك إيه علشان تسيبني رد عليا طيب
أنا إيه اللي بعمله علشان كل اللي بحبهم يسبوني ويمشوا ليه لييييييييييييه
أااااااااااااااااه أااااااااااااااااه
نور أول ماشافها بالحالة دي جرى عليها ومعاه ساهر وأنس اللي أصروا أنهم يروحوا معاه
نور / سمااااااا إيه اللي جابك هنا وإيه اللي أنتي بتعمليه في نفسك دا
( قال كدة ورايح عليها علشان يحضنها بس سما رفعت أيديها ووقفتها في وشه قبل ما يقرب لها )
سما ببكاء شديد وصراخ / خليك بعيييييد
أنت فاكر نفسك مين علشان تلمسني
نور بحزن / سما أهدي أنا نور ومش هأزيكي
سما بضحكة مكسورة ودموع مش عارفة توقفها / هو أنت لسه مأزتنيش لا بجد هو أنت فاكر نفسك لسه مأزتنيش
لييييييييييه رد عليااااااااااااااا
بابا مات ومش هيعرف يرد ويقولي السبب رد أنت وقولي إيه السبب
ساهر / أهدي يا سما بس ويلا نمشي من هنا
سما بصراخ فظيع/ لااااااا مش همشي من هنا غير لما واحد فيهم يرد عليا ياللي في القبر يطلع ويرد ياللي واقف قصادي ده ينطق
أنس / سما ما ينفعش اللي أنتي بتعمليه دا هنا يلا ونتكلم في البيت
سما راحت على نور ومسكته من هدومه / رد بقولك راااااااااد
هو أنا عملت إيه علشان تسيبوني عملت إيه علشان تسيبوني أنتوا الاتنين رد
نور وهو بيحاول يمنع دموعه من انها تنزل / سما حرام عليكي اللي أنتي بتعمليه هنا ده
سما سابته وبعدت شوية / أمشي من هنا مش عايزة أشوف وشك تاني طول حياتي ولا حتي عايزة أعرف السبب خلاص مابقاش يفيد بحاجة أنا بقيت لوحدي
أنس / لأ يا سما أنتي مش لوحدك أبدا
ساهر قرب عليها/ فعلا يا سما أنتي مش لوحدك
( سما أول ما ساهر قرب منها راحت مرمية في حضنه ونور. أول ما شاف المنظر وشاف سما في حضن ساهر دموعه نزلت ومشي بسرعة قبل ما حد يشوف دموعه
أما ساهر لما لقى سما في حضنه حضنها هو كمان بس بعد ما نور مشي ساهر لاحظ أن سما جسمها مرمي كله عليه فعرف أنها فقدت الوعي فشالها بسرعة وأخدها هو أنس وراحوا بيها على المستشفى والدكتور قالهم أن ضغطها مش مظبوط وأنها ضعيفة ومحتاجة أهتمام ورعاية كويسين وتبعد عن الضغوطات النفسية علشان ماتدخلش في أنهيار عصبي
وفضلوا في المستشفى شوية على ما المحلول اللي الدكتور علقهولها يخلص وعلى ما المحلول خلص سما فاقت وقالتلهم عايزة أروح وأصرت إنها تروح وفعلا أخدوها ومشيت وراحوا على البيت وأول ما وصلوا )
سلوى بخضه / سماااا
مديحة / إيه جرالك يا حبيبتي
سما بثبات / ماجراليش حاجة أنا كويسة
( سما كانت واقفة جامدة في مكانها بس عيونها من كتر العياط منفخين ووشها لونه شاحب وأصفر )
ساهر / تالين لو سمحتي خدي سما على أوضتها
( وفعلا تالين دخلت سما الأوضة )
ساهر / بصوا يا جماعة سما تعبانة شوية فياريت مانضغطش عليها في أي حاجة ونسيبها براحتها لأن دا أحسن لها
سلوى / طيب هي كانت فين وانتوا أخرتوا كدة ليه
( أنس حكالهم كل اللي حصل وقالهم على الدكتور قاله )
مديحة / يا حبيبتي يا بنتي
سلوى / فعلا صعب عليها لأن من سنة في نفس اليوم ده سابها فيه نور
أنس / أنا مش عارف هي ليه بيحصل معاها كدة
تالين بعد ماخرجت وسابت سما تنام شوية / يعني اليوم اللي هيكون زكري وفاة أبوها هيكون زكري أفتراقها عن نور دا بجد صعب عليها جدا دي ممكن يجرالها حاجة
ساهر وهو بيفكر وعقله مشغول بحاجة / لا إن شاء الله مش هيحصلها حاجة
( سما دخلت نامت على سريرها وهي بتفكر و سرحانة وبعدين النوم غلبها ونامت وما صحيتش غير تاني يوم الصبح والكل كان قلقان عليها بس سبوها تنام علشان ترتاح وأول ماصحيت سما كانت تالين صحيت وخرجت فدخلت هي الحمام وأخدت شور ولبست بنطلون بني رياضي وتشرت قطن لونه أصفر وعملت شعرها ديل حصان وخرجت والكل كان مستغرب إنها مالبستش أسود زي أمبارح بس ماحدش أتكلم معاها في حاجة )
سما بصوت عادي ولا كأن حصل معاها حاجة خالص / صباح الخير
الكل / صباح النور
سما / إيه أنتوا فطرتوا ولا إيه
سلوى / لأ يا حبيبتي كلنا مستنينك
سما / أوك طيب على ما تحضري الفطار هنزل أجرى شوية
أنس / تجري فين يا سما
سما / يعني هجري فين يعني أكيد هجري في الشارع
سلوى / يا حبيبتي ماينفعش أنتي لسه تعبانة وبعدين الناس تقول إيه لما يشوفوكي خارجة بالبس ده وتجري كمان وانتي لسه أبوكي ميت بقاله يومين
مديحة / أمك معاها حق يا سما
سما / أولا أنا مش تعبانة أنا كويسة جدا ثانيا أنا ماليش دعوة بالناس يقولوا اللي يقولوه بابا خلاص مات أما أنا لسه عايشة
سلوى جت تكلم فقاطعها ساهر / وقال خلاص يا سما بس ممكن تستني لما أغير هدومي لأني أنا كمان عايز أخرج وبالمرة أتمشى في بلدي شوية بقالي كتير ما نزلتش مصر
أنس / فعلا أنا كمان عايز أخرج وأهو ناخد تالين معانا لأنها أول مرة تنزل مصر
سما / ههههههههههههه أحنا كدة لو نزلنا نجري في الشارع الناس هتفتكرنا بنجري ورا حرامي
( الكل أستغرب من إن سما بتضحك وخايفين عليها إلا ساهر ضحك معاها ولا كأن في حاجة )
ساهر / لا يا سما أحنا مش هنجري في الشارع أحنا هنروح النادي وبالمرة نفطر هناك
سما / خلاص ماشي أوك
تالين / بس اأنا مش جايبة معايا لبس رياضي
سما / تعالى معايا وأنا هديكي هو أينعم هيبقى قصير عليكي شوية بس يلا أهي موضة
( وسما أخدت تالين على أوضتها علشان تديها اللبس )
سلوى ببكاء وحزن / يا حول الله يارب بنتي خلاص أتجننت أنا مش فاهمه إيه اللي هي بتعمله ده
ساهر / يا طنط لو سمحتي أهدي وماتقوليش كدة هي بس بتحاول تتخطى صدمتها وأحنا لازم نساعدها على كدة وياريت الكل يتعامل معاها عادي لأن الدكتور حذرنا أمبارح أنها ممكن يجيلها أنهيار عصبي
أنس / أيوة فعلا يا طنط أنتي مشوفتيش هي أمبارح عملت إيه وكانت بتتكلم أزاي
مديحة / خلاص يا ولاد اللي أنتوا شايفينه صح هنعمله
( الكل جهز وخرجوا وراحوا النادي بعربية عادل الله يرحمه وسما هي اللي كانت بتسوق وكانت طول الطريق سرحانة وبعد ما مشيوا شوية سما لاحظت إن في عربية وراهم مرقباهم بس سكتت وماقالتش حاجة لحد
ودخلوا النادي وأتمشوا شوية وفطروا وبعد كدة فطروا وقعدوا يتكلموا مع بعض شوية وسما شافت نسمه صاحبتها جاية عليهم فقامت. وقفت والاثنين حضنوا بعض )
نسمه / حبيبتي وحشتيني البقية في حياتك
أنا والله كنت في شغل في مطروح وأول ماعرفت جيت ورحت على بيتك وطنط قالتلي أنك هنا
سما / حبيبتي أنتي كمان وحشتيني ولا يهمك يا قلبي
( قعدوا كلهم مع بعض وسما عرفت الكل على بسمه وبعد شوية رجعوا على البيت وسما لاحظت نفس العربية اللي كانت وراهم وهما رايحين وراهم بردو وهما راجعين وماعرفتش حد علشان مايقلقوش ورجعوا على البيت كانوا الأمهات جهزوا الغدا واتغدوا مع بعض وسما أستأذنت ودخلت أوضتها وقالتلهم أنها هتنام ومش عايزة حد يصحيها إلا الصبح )
وفعلا دخلت سما نامت على طول وصحيت الصبح الساعة 7 أخدت شور ونشفت شعرها ولبست فستان أزرق قصير فوق الركبة بحملات رفيعة وسابت شعرها على أكتافها وحطت ميكب كمان خفيف بس كان جميل لدرجة إن اللي يشوفها يتجنن من جمالها ونزلت من البيت الساعة 8 ونص وماحدش كان لسه صحي
وركبت العربية وراحت على المستشفى اللي كان فيها أبوها سألت في الاستعلامات عن حاجة وبعد كدة خرجت وراحت على البنك وسحبت فلوس من حسابها و وهي خارجة تليفونها رن وكان أنس ردت عليه طمنته وقالتله أنها في مشوار مهم و هترجع بعد نص ساعة وقفلت معاه
وبعد كدة راحت على شركة نور وطلعت عند مكتبه )
سما السكرتيرة / لو سمحتي عايزة أقابل الأستاذ نور
السكرتيرة / أسفة يا فندم بس هو في أجتماع دلوقتي ممكن حضرتك تاخدي معاد وتبقى تقابليه
( سما سابتها وعملت زي المرة اللي كانت من سنة ودخلت عند نور وكان قاعد على طربيزة الاجتماعات ومعاه أبوه اللي سما مشفتهوش قبل كدة ولا مرة ومعاهم كام موظف )
سما / أستاذ نور ممكن أتكلم مع حضرتك شوية
نور أتفاجئ من وجود سما ومن لبسها كمان وشكلها كله بس لاحظ أن الموظفين بيبصوا عليها هما كمان بنظرات ضايقته وكمان أبوه أتفاجئ وكان هيسألها أنتي مين وأزاي تدخلي كدة بس نور أتكلم قبله
نور / الاجتماع أتأجل الكل على مكتبه
( الموظفين خرجوا ونور لسه قاعد هو وأبوه )
نور / بابا ممكن تسيبنا لوحدنا وأنا هب
قاطعته سما وراحت رامية على الطربيزة ظرف فيه فلوس
سما / أنا الحمد لله مهندسة كبيرة في شغلي وعندي اللي يكفيني وزيادة ومش محتاجة حاجة من حد ودي فلوس بتاعة حساب المستشفى ولو بقى ليك حاجة تانية قولي ما تتكسفش
وياريت العربية اللي أنت مخليها ماشية ورايا دي ما أشوفهاش تاني ودا الاحسن ليك
( سما قالت كلامها وخرجت بس رجعت تاني قبل ماتخرج )
وقالت / لآخر مرة بحذرك مش عايزة اأشوفك تاني ولا عايزاك تدخل في أي حاجة تخصني
علشان أنت ماتعرفنيش كويس
ماشي يااا يا أستاذ نور
أبو نور قام وقف / أنتي مين وأزاي تتكلمي مع أبني بالطريقة دي أنتي متعرفيش أنتي بتكلمي مين
سما بستهزاء / هههههه لأ أنا عارفة أنا بكلم مين كويس أوي أما بقى أنا مين فأبنك هيقولك
( وبصت لنور اللي لسه قاعد مكانه وبيبصلها من غير ما يتكلم )
إيه ما تقول لابوك أنا مين ولا أقوله أنا
حضرتك أنا واحدة أبنك عرفها وعاش معاها أكتر من سنتين في قصة حب جميلة أوي وبعد كدة قالها سلام عليكوا
وأنا جيت دلوقتي بردو علشان أقوله
سلام عليكوا
( ومشيت سما وسابتهم وبعد ما خرجت )
أبو نور / نور مين دى ما ترد أنت ساكت ليه
نور ودموعه نزلت على خده / سما قصدي
دي اللي باقي من سما حب عمري
( سما رجعت على البيت وهي جواها أحساس بالنصر والقوة وأول ما دخلت شقتهم )
سلوى حضنتها / سما أنتي كنتي فين قلقتيني عليكي
سما / ماما أهدي أنا كويسة أنا بس كنت في مشوار مهم
ساهر / مشوار إيه يا سما
أنس / وما أخدتيش حد معاكي ليه
سما / في إيه يا جماعة هو أنا طفلة صغيرة علشان التحقيق ده
مديحة / لأ يا حبيبتي أحنا بس كنا قلقنين عليكي لأنك كنتي تعبانة
سما / أنا الحمد لله كويسة وأديني رجعت أهوه وهموت من الجوع لأني لسه مافطرتش
( وقعدوا كلهم علشان يفطروا وكلهم ساكتين بس سما أتكلمت وقالت حاجة فجأت الكل )
سما / أنا أخدت قرار مهم
_______________
هنعرف بكرة إيه هو قرار سما
فصل طويل جدا أهوه
عايزة أعرف رأيكم في الاحداث إيه
وتوقعتكوا إيه هو قرار سما
إنتظروني
- الفصل الأول : رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل الثاني : رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل الثالث : رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 4: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 5: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 6: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 7: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 8: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 9: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 10: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 11: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 12: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 13: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 14: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 15: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 16: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 17: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 18: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 19: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 20: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 21: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 22: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 23: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 24: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 25: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 26: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 27: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 28: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 29: رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي
- الفصل 30الأخيرة : رواية ( ومازال قلبي ينزف 💔) بقلم :- أسماء أبوشادي